Stole my heart - Chapter 2 - I'm Liam.








"Så du har träffat den där Niall från One Direction? Och han höll din hand?" frågade jag Ida, fortfarande ganska chockad över vad hon berättat.
"Haha ja säger jag ju! Hur många gånger ska jag berätta det!" sa Ida och skrattade.
Det var verkligen overkligt. Inte för att vi var värsta fansen, men det var ju ändå riktigt coolt!
"Sa han nånting speciellt då?" frågade jag.
"Asså, han frågade vad jag hette och sånt. Och så sa han att han ville träffa mig igen, men det var typ allt."
"Vadå typ allt?! Han sa att han ville träffa dig igen! Han verkar ju tycka om dig!" nästan skrek jag åt henne.
"Men lägg av Linnea! Vi hade ju bara träffats i en halv timma."
"Han kan ju endå tycka du är söt..."
"Skitsamma, nu slutar vi prata om Niall.
Vi skulle ju gå och shoppa innan allt det här hände, vi gör det nu istället." sa Ida.

Vi tog våra plånböcker och gick ut och skulle shoppa, för andra gången idag.
Väl ute på gatan såg vi att det inte var några fans kvar, vilket var tur eftersom vi faktiskt ville kunna gå till centrum utan att tappa bort varandra.

När vi hade varit och shoppat i nån timme gick vi och fikade.
När vi beställt satte vi oss ner vid ett bord och Linnea låg direkt märke till två killar vid ett bord en liten bit ifrån oss.
"Dayum, titta på killen där borta!" sa Linnea och pekade en av killarna.
Jag tittade på honom och jag såg direkt vem som satt brevid honom. Niall.
"Linnea!" viskade jag till henne, lite sådär halvt tyst. "Titta vem som sitter brevid honom!"

"Nämen ser man på, det är ju Niall!" sa hon jättehögt. Och såklart hör Niall henne.
"What?" sa han och tittade mot vårt håll. Och såklart, såg han mig.
"Hey guys, that's the girl I met earlier today! Hey Ida!" sa han.
Niall och hans två kompisar gick emot oss.
"Ser du vad du gjort nu Linnea!" väste jag argt mot henne, men hon bara skrattade.
"Hi, I'm Liam" sa Niall's kompis till Linnea, och log stort.
"I'm Linnea" sa hon och fnissade lite generat.
"Hey Ida," sa Niall. "What are you doing here?" frågade han.
"Why are you asking me that? Am I not allowed to be here or what?" sa jag.
"Of course you are, that's not what I meant.." mumlade han fram.

Fan, nu gjorde jag bort mig. Han menade det ju inte på ett otrevligt sätt.
"So.." sa Linnea och försökte bryta den pinsamma tystnaden mellan mig och Niall. "Are you in the band One Direction?"
"Yes we are!" sa båda och log stolt. Och på något sätt, fick det oss alla att börja prata igen.
Men det pågick inte så länge.. Det tog ungefär fem minuter innan ett fan kom in i kafeét och såg Niall och Liam. Såklart började hon skrika och innan vi visste ordet av, var det ett hundratals fans samlade runt killarna. Jag och Linnea bestämde oss för att gå för vi ville inte få några fans efter oss, men precis när jag rest mig upp gjorde Niall som han gjorde förut i bilen. Han tog tag i min arm och la i en liten lapp i min hand. "Read this when you get home" sa han och släppte mig sedan. Linnea vinkade hejdå till Liam som glatt vinkade tillbaka. Påvägen ut kunde jag se Niall stå och titta efter mig.

"Wow, såg du hur snygg han Liam var eller!" sa Linnea och jag kunde inte göra annat än att skratta.
"Han verkade verkligen gilla diiiiig" härmade jag henne.
"Ja det tror jag också!" sa hon glatt. Hon fattade inte enns att jag härmade henne, haha.
"Men jag tror Niall gillar dig lite också!"
"Sluuuuta Linnea!" sa jag iriteratt.
"Men sluta själv Ida! Jag såg ju att han la nånting i din hand också! Vad är det för något?" sa hon nyfiket.
"Bara en lapp..."
"Men vad står det på då?!" skrek hon, så att alla tittade på henne.
Jag knycklade upp lappen och tittade på vad det stog.
Nialls nummer.
"ÄR DET HANS NUMMER?!" skrek Linnea ännu högre än innan.
"Shh! Ta det lungt! Ja det är det!"
"Ring honom! Ring honom! Ring honom!"
"Nej, det är alldeles för tidigt! Och han pratar ju med fans nu!"
"Jaja.." suckade Linnea.
Men hon gav sig inte, även fast det verkade så. Hon tog min mobil, hon tog lappen med Nialls nummer på, sprang iväg och hon ringde honom. När jag kom ikapp henne hade han precis svarat och hon tryckte mobilen mot mitt öra.

"Niall" hörde jag honom säga, men jag visste inte vad jag skulle svara.
"Hello? Ida is it you?"
"Yeah, it's me." sa jag och gav Linnea en sur blick. Men som vanligt stog hon bara där och log.
"You gave me your number, is there anything you wanna tell me?" sa jag fundersamt.
"Yeah.. uhm. I know that we just met and everything but I was wondering if you wanted to hang out sometime. Just like friends! Your friend Linnea can come too, and i'll bring Liam."
"Vad säger han?" frågade Linnea.
"Han undrar om vi vill hitta på något med han och Liam nån gång.
"SÄG JA!"
"Men vi känner ju kna--" mer han jag inte säga för enns Linnea tog min mobil ifrån mig.
"Yeah we would love to hang out sometime. Yeah sure, we'll see you there. Okay bye"
Jag gav Linnea ännu en sur blick.
"Vad håller du på med?"
"Äsh, sluta sura nu! Vi ska träffa Niall och Liam imorgon!"
"Va?!"
"Tacka mig inte, jag vet att jag är bäst!" sa hon och log. "Kom nu, så går vi tillbaka till hotellet. Jag måste äta nåt!" sa hon. You just gotta love her.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0